ارسال شده در حیوانات خانگی ، گل و گیاه

ترکیب قرار گرفتن و شکل ظاهری کالیستمون انسان را به یاد وسیله شستن شیشه ها و یا تمیز کردن لوله های توپهای قدیمی می اندازد اما آنچه موجب این شباهت میشود پرچم های بیشمار و دراز گل است که با رنگ سرخ تند هود به جای مو های برس قرار گرفته است. در بالای مجموعه گلها دسته ای برگ روییده و محل گلها را النگویی از نگین میوه های خشک خاکستری رنگ فرورفته پرمی کنند. این گیاه را در اوایل تابستان در گلدانها می کارند.

در زادگاه اصلی اش یعنی استرالیا به صورت درختی به ارتفاع 20 متر و دارای برگهای سبز مایل به خاکستری است. آن را از بهترین و آسانترین گیاهان برای نگهداری در مکانهای سرپوشیده و راهرو ها میدانند. در زمستان با رژیم گلخانه های سرد و یا نارنجستان ها سازگار است و در شرایط ایده ال در تابستان نیاز به رطوبت فراوان دارد. موقع تعویض گلدان آن فصل بهار است و خاک آن بایستی مخلوطی ار خاک خوب بغچه ای و خاکبرگ باشد. در سرتاسر کرانه دریای مدیترانه کالیستمون ها گسترده و بومی شده اند و در زیبایی بخشیدن به باغ ها با انواع گیاهان این منطقه رقابت می کنند.

این گل‌ها شامل گل یشم، گل عنکبوتی، گل آناناسی، دراسنا و کاکتوس کارییبی می‌شود.
برای انتخاب یک حیوان خانگی مناسب، لازم است نکاتی جون هزینه، شرایط زندگی و نیازهای اصلی حیوان، بیماری های شایع و... را در نظر بگیریم. در این لینک نکات کلیدی و مهمی که توجه به آن ها برای انتخاب یک حیوان مناسب لازم است آورده شده است

بیشتر ببینید