ارسال شده از roozrang.com
رویدادهاى گوناگون هنرى مانند کمپین سلامت که در راستاى به ثمر رساندن استعدادهاى جوان قدم برمى دارند؛ فرصت مغتنمی است که در اختیار هنرمندان جوان و مستعد قرار مى گیرد تا بتوانند در فضایى رقابتى، خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. از طرفى دیگر، تجربه مناسبى براى سفارش دهندگان و نهادهاى مربوطه محیا مى شود تا بتوانند به غیر از طراحان و مراکز حرفه اى، با پتانسیل‌های قشر جوان و دانشجو بیشتر آشنا شوند..

سه آژانس تبلیغاتی واقع در آلمان به نام های تیم کِی‌ام اس (KMS Team)، بلک‌اسپیس (Blackspace) و استریک پانت (Strichpunkt) بخشهای مختلف هویت بصری شرکت آئودی (Audi) را با همکاری یکدیگر تکمیل و قوانین جدیدی برای آن تدوین نمودند. تمرکز این طراحی بر روی توسعه و آماده‌سازی یک راهنمای (Guideline) جامع برای […]

نوشته هویت بصری جدید شرکت Audi اولین بار در روز رنگ پدیدار شد.

طراح چینی یی می ژیائوژین (Yi Mi Xiaoxin) طرح بسته‌بندی جدیدی برای کمپانی تولید کننده برنج  ژیائوتوانیان (xiaotuanyuan)  طراحی کرده است. او در این طرح ها با استفاده از رنگ‌های شاد و قرار دادن آن در پس‌ زمینه ای سیاه رنگ، سعی کرده تا توجه و نظر مشتریان را جلب کند. او همچنین عناصری را از مناطقی که برنج از آنها می‌آید در این طرحها در نظر گرفته است تا طرح بیانگر آن مناطق نیز باشد.
یی می گفته است: « این پروژه یکی از محبوب‌ترین طرح‌های بسته‌بندی برنج برای من است.»

جزیره زیباى هرمز در جنوب ایران، با کوه هاى شگفت انگیز و خاک‌هاى رنگینش شناخته مى‌شود و فرش خاکى معروف آن، از زیباترین دست ساخته‌هاى بومى ایران است. هفته فرهنگى هرمز، رویدادى فرهنگى/ هنری است که در بهمن ماه ٩٣ برای اولین بار در جزیره هرمز و با هدف شناساندن این جزیره و تشویق اقشار مختلف مردم براى سفر به آن برگزار شد...
مدتى است مجموعه تصویرسازى هاى دیوارى «نجوا عرفانى» تصویرگر و نقاش، بر دیوارهای شهر نقش بسته است. نجوا در مورد این پروژه مى‌گوید...

پوسترهایی که براساس تجربه گرایی و کشف شکل می‌گیرند، پروژه امروز روزرنگ را به خود اختصاص داده اند. طراح با فرم های تغییرپذیر به سراغ پرداخت و ساخت پوسترهایش می رود و معتقد است بهترین روش برای ساخت پوستر مواجهه با آن است به این معنا که انتخاب هایش هنگام […]

نوشته اکتشاف در حوالی پوستر / مازیار تهرانی اولین بار در روز رنگ پدیدار شد.

رابرت جی لانگ (Robert J. Lang)  فیزیکدان آمریکایی و همچنین یکی از هنرمندان برجسته هنر «اریگامی» است. طرح های پیچیده و ظریفی که او طراحی می کند برای خیلی ها شناخته شده است و مهمترین این طرح ها در مورد حشرات و حیوانات هستند.

هلن ماسل وایت (Helen Musselwhite) طراح و تصویرساز بریتانیایی تبار، تصویرسازی‌هایی با تکنیک کاغذ و مقوا خلق کرده که با برش و قرار دادن آنها روی هم، بعد سوم را نیز به آنها اضافه کرده است. هلن درباره‌ی کار خودش می‌گوید: « بسیاری از الهامات من در اين محموعه برگرفته […]

نوشته تصویرسازی‌های کاغذی و سه بعدی اولین بار در روز رنگ پدیدار شد.

اگر خودروی شما خیلی کثیف و خاک‌گرفته باشد، شاید تا حالا تجربه کرده باشید که افرادی با انگشت کشیدن روی آن نوشته باشند: لطفا من را بشویید! اما شاید اگر شما در مسکو بودید، منظره خیلی جالب‌تری را می‌دیدید! قضیه از این قرار است که یک طراح روسی به نام […]

نوشته خلاقیت هنرمند روسی برای صاحبان خودروهای کثیف اولین بار در روز رنگ پدیدار شد.

«هنر تصویر گری از آن جهت که خود را بیان گر ایده ها، روایات و القا گر مفاهیم گوناگون  می داند، همواره بهره مند از عناصر بصری و زبان تصویر، توانسته است خود را در زیرشاخه ای ما بین هنر های کارکردگرایانه وغیر کاربردی جای داده و با سرگردان سازی  […]

نوشته گزیده آثار نمایشگاه گروهی «رو به نگاه من» اولین بار در روز رنگ پدیدار شد.

« شروع کار اغلب برای من با کششی آنی به یک موضوع شروع می شود. مثلا لذتی که چای خوردن با یک دوست برای من دارد وسوسه ام می کند که یک تصویر برای نمایش این حس بکشم. 

« پروژه حاضر با تمرکز بر روی اکولوژی انجام شده ولی نه به صورت مستقیم بلکه در قالب یک قصه.
ایده‌ی کار این بود که بچه‌ها را نسبت به طبیعت حساس کنیم و حیوان‌هایی که اصولا زیاد محبوب نیستند را به آن‌ها معرفی کنیم.

در تصویرسازی شعر، شعر و تصویر مکمل یکدیگرند و گاهی تصویر، ناگفته‌های شعر را بیان می‌کند و بر آن می‌افزاید. مریم جاودانی نیز در مجموعه‌ی اخیر خود با عنوان «من همان خط‌ام» با همین رویکرد اقدام به خلق تصویرهایی برای برخی از ابیات شعرای معاصر نموده است. او درباره انگیزه این کارش می گوید: « گاهی حتی شعر که خود بایستی بیانگر احساس باشد گویای درد، رنج یا عشق نیست… فلذا برای گفتن و برای بروز میزان درد به خط متوسل شدم. ساده و بدون هیچ رنگی.»
جاودانی متولد ۱۳۶۰ یزد و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرافیک دانشگاه هنر تهران است. همراه هم تصاویری از این مجموعه را می‌بینیم.

حتما شما هم این جمله را شنیده اید که نباید کتاب ها و در کل خوب یا بد بودنشان را از روی جلد آنها قضاوت نمود. حالا اما دنیای فناوری و به طور مشخص هوش مصنوعی سعی دارد این اصل پذیرفته شده خرد انسانی را زیر پا بگذارد. ماجرا از […]

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در بدو تاسیس تعریف کلی از طراحی گرافیک ارائه کرده است، که در اسناد رسمی آن نیز منتشر شده است. این تعریف با الهام از تعاریف فرهنگنامه‌ها و بسیاری از همکاران برجسته در سطح جهان بود و در یک عبارت خلاصه شده است: « طراحی گرافیک عبارت است از ارائه‌ی راه‌حل مناسب بصری برای تسهیل در ارتباطات ». این تعریف به عنوان توصیفی خردمندانه از طراحی گرافیک درست است، ولی با توجه به پیدا شدن شمار زیادی تخصص و گرایش حرفه‌ای نو در طراحی گرافیک و نیز شمار قابل توجه و روزافزون فارغ‌التحصیلان تازه‌وارد به عرصه‌ی این شغل، پاسخگوی پاره‌ای از پرسشهای خاص حرفه‌ای کنونی نیست...

فرشید منفرد طراح جوان و خوش‌ذوق متولد ١٣۶٢ فوق لیسانس تصویرسازى دارد و ده سال است که به طور حرفه‌اى در زمینه‌ى گرافیک، تصویرسازى و انیمیشن فعالیت دارد. فرشید تا به حال چندین نمایشگاه موفق گروهى و انفرادى داشته و کارهایش در نشریات مختلف ایرانى و خارجى چاپ شده.
با این‌که صنعت تبلیغات و گرافیک تبلیغاتى در ایران عمر درازى دارد و بخش زیادى از طراحان در زمان‌هاى مختلف درگیر این حیطه بوده و هستند؛ اما یافتن کسانى که بتوانند هنر گرافیک و صنعت تبلیغات را به خوبى به هم گره زده و نتیجه مطلوبى کسب کنند، کار ساده اى نیست. در این میان، گرافیک تبلیغاتى نیز آنچنان که باید مورد توجه واقع نشده؛ در حالى که...
فدریکو بابینا (Federico Babina) تعداد ۲۷ خانه خیالی، در رابطه با مجموعه فیلم‌های مشهور کارگردانان سینما را به تصویر کشیده است. کارگردانانی نظیر وس اندرسون (Wes Anderson) و استنلی کوبریک (Stanley Kubrick). وی این مجموعه را “Archidirector” نامیده است.
گرافیک محیطی پیرامون یک فضا تاثیر بسزایی در شکل گیری هویت و شخصیت یک مکان دارد. ساختمان جدید وستردالز (Westerdals)، یکی از دانشکده های پیشرو در علوم ارتباطات است که در ولکان شهر اوسلو نروژ واقع شده است. این ساختمان توسط کریستین جارموند (Kristin Jarmund) طراحی شده و مشخصه‌ی اصلی آن، حالت زمخت و صنعتی اش است که ...

کارآفرینان موفق افرادی هستند که تمام فکرشان صرف تولید محصول یا سرویس‌های اولیه نمی‌شود. این افراد از بدو راه‌اندازی کسب‌ و کار نوبنیان خود تا رسیدن به هدفی که به دنبال آن هستند، خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

« طراحی بیشتر برای من مثل غذا خوردن است. سوژه برای من اهمیت زیادی دارد.
بیشتر مواقع شاید اتودی برای کتابهایم نزنم و کلیت کار را در پایان تصمیم می‌گیرم. برای شروع کار کتاب بیشتر جستجو می‌کنم و بعد طراحی. ترکیب بندی رنگی برایم بسیار مهم است و بیشتر رنگ‌های انتخابی من خاموش هستند مگردر مواقعی که احتیاج به تاکید باشد.

خانه آرت‌هاوس با همکاری شرکت دون‌تون دنور(Downtown Denver Partnership)، مجموعه‌ای از کیوسک‌های هوشمند را به منظور تعامل با عابران و مسافران برای  مرکز شهر دنور (بازارچه خیابان شانزدهم) طراحی کرده‌اند.

در یک سمت این کیوسک‌ها، یک دایرکتوری دیجیتال با صفحه‌ای لمسی ارائه شده است که امکانات اطراف را فهرست و مسیرهایی را پیشنهاد می‌دهد و به سوالات متداول عابران پاسخ می‌دهد و در سمت دیگر آن، یک تبلیغات دیجیتال چرخشی وجود دارد که به صورت ماهیانه تغییر پیدا می‌کند و هزینه‌ی این کیوسک‌ها را نیز جبران می‌کند.

این کیوسک‌ها علاوه بر فراهم سازی قابلیت مسیریابی بیشتر برای عابران، توقف‌ها را نیز برای بازارگردی محدود می‌کند.

آژانس Bernstein & Andriulli مخفف به B&A در سه شهر نیویورک، لندن و شانگهای شعبه دارد و در زمینه های مختلف گرافیک فعالیت دارد. اين گروه اخیرا قصد کردند تا کتابی از مجموعه آثار طراحان و تصویرسازهای خود چاپ کنند اما برخلاف پایبندی به روش های قدیمی و چاپ یک کتاب ساده، ایده خود را تغییر دادند و به جای آن از طراحان خود خواستند تا تصویرسازی هایی بر روی  بسته بندی کبریت های قدیمی سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ میلادی انجام دهند تا هم مجموعه ای از کبریت های معاصر و هم نمایشی از آثار هنرمندانشان  ارائه دهند.

بیشتر ببینید