ارسال شده در تبلیغات
آغاز به کار 9 سال پیش | 6 مشترک
درباره موضوع
معرفی روش های برتر تبلیغات و نکات آموزشی مربوطهعید تت عید سال نو و مهمترین جشن مردم ویتنام است که در آن همه یکدیگر را به سوی فرصت ها و اهداف جدیدتری دعوت می کنند. به همین مناسبت کای سایگون (Ki SaiGon) طراح ویتنامی موظف شد تا برای کوکاکولا یک بسته بندی جدید طراحی کند. این بسته بندی ها به تعدادی محدود به همراه طراحی هویت بصری برای کمپین کوکاکولا در تعطیلات ویژه سال قمری (عید تت) انجام شده است. سایگون ابتدا به همراه تیم خود به تحقیق و پژوهش راجع به اهمیت این سال قمری در فرهنگ کشور ویتنام پرداخت و دریافتند که این رویداد نه تنها یک جشن معمولی نیست بلکه از نظر فرهنگی برای آنها از اهمیت بالایی نیز برخوردار است: در روزهای ابتدایی سال جدید زمان آن رسیده است که پیش یکدیگر بیاییم و ایمان خود را برای شروع فردایی درخشان تر بیشتر کنیم.
کمپانی Ashtarak Kat با خلق برندی بنام iScream که برگرفته از لغت Ice Cream است یک برند تولید بستنی با ۵ طعم توت فرنگی، وانیلی، شکلاتی، هندوانه و شیری است. در دنیای بستنی انتخاب های فراوانی از کمپانی های متفاوت در یک فروشگاه قرار دارد و چشم مخاطب فقط دیزاینی را که نقش اصلی را در میان آنها بازی می کند، انتخاب خواهد کرد. وقتی تمامی برندها در یک یخچال پر از بستنی در کنار هم صف کشیده اند فقط دیزاین بسته بندی است که می تواند کلید موفقیت برند در فروش آن باشد. لوگوی این برند خود به معنای فریاد زدن است و در عین حال معنی بستنی را نیز می دهد. طراحان این بسته بندی سعی کرده اند با استفاده از عکس های مناسب (با توجه به مزه آن روی بسته بندی) آن را خوشمزه جلوه داده و اشتهای مخاطب را نیز بیشتر کنند.
اندرو رایس (Andrew Rice) مدیر هنری و کپی رایتر اهل آمریکا در پروژه ای به سفارش سازمان حمایت از حیات وحش آفریقا، مجموعه پوسترهایی تحت عنوان “و دیگر هیچ نبود” Then there were none را با همکاری چند طراح دیگر به منظور آگاه سازی مردم در مورد به خطر افتادن زندگی حیونات و انقراض تعداد بی شماری از گونه های خاص در حیات وحش آفریقا طراحی کردند. انقراض به طور ناگهانی پیش می آید و طبق گزارشات این سازمان، کمتر از ۵۰۰۰ عدد از نسل کرگدن های سیاه و ۳۰۰ عدد گوریل باقی مانده است و هرساله ۳۵ هزار فیل شکار می شود و از بین می رود و این تهدیدی جدی برای زندگی این حیوانات است.
پاييز امسال، کمپین تبلیغاتی برند «نیسان» در سطح شهر تهران و روزنامههاى سراسر کشور اجرا شد. اين كمپين از چند جهت، كمپينى قابل اعتنا در زمينه خلاقیت و گرافیک دیزاین بود و همين موضوع باعث شد تا امروز به سراغ اين پروژه برويم.
شايد بتوان گفت مهمترین نكتهاى كه در نگاه اول جلب توجه میکند؛ جنس ترکیب و هماهنگی تصاویر و شیوه برخورد با المانهای محیطی در آرتورکهای این کمپین است. حال و هوایی که شاید در ابتدا، فضای شهری اروپایی را در ذهن تداعى كند. این مساله زمانی پررنگتر میشود که مخاطب، خود را در برابر یک برند جهانى خودرو (Nissan) میبیند و احتمالا اين تصور را خواهد داشت که تصاویر اکران شده، آرتوركهاى کمپین جهانی این شرکت براى معرفى خودروى جديدش است كه صرفا در ایران ترجمه و منطبق (Adaptation) شدهاند.
کمپانی Audi در یکی از تبلیغ های اخیر خود دست به حرکت جالبی زده است. آنها برای تبلیغ اتومبیل خودکار خود به استودیو Razorfish واقع در آلمان سفارش دادند تا ویدئویی برای این اتومبیل بسازند. این استودیو نیز با استفاده خلاقانه از یک تیرانوسور یا همان Trex در فضای زندگی انسان ها نشان داد که یک Trex از اینکه با دست های کوچکش نمی تواند به انجام کارهای روز مره اش بپردازد افسرده شده است اما ناگهان با دیدن اتومبیل Audi روحیه می گیرد و دوباره به زندگی اش باز می گردد. به گفته این استودیو سخت ترین قسمت کار این بود که چطور این Trex را افسرده نشان دهند؛ اما نهایتا آنها به خوبی توانستند به این خواسته خود برسند که شما می توانید با دیدن این ویدیو متوجه شوید.
اگر کسب و کار کوچکی دارید و یا به فکر راهاندازی آن هستید احتمالاً لحظات هیجانانگیز «یافتم، یافتم» را تجربه کردهاید. ایدهای به ذهنتان میرسد و آن را عالی تصور میکنید اما به مرور در ذهنتان کم رنگ میشود و شروع به قضاوت میکنید و شاید به کل از آن بگذرید. زمانی که اندیشهای ناگهان به ذهن خطور میکند، میتواند بهترین گزینه باشد اما ممکن است بعد از ارزیابی ایده نظر دیگری داشته باشید.
کسانی که شرکت تأسیس کرده یا در محیط استارتآپها کار کردهاند میدانند که ساخت یک برند جدید، چالش دشواری است. استارتآپها اغلب بعد از طراحی محصول یا خدمات، با مسئله بزرگتری مواجه هستند. تصاحب سهمی از بازار و رشد در آن، نیازمند رقابت سخت، کار طولانی مدت، خلاقیت و بودجه کلان است اما در این مطلب به سه روش بازاریابی برند اشاره خواهیم کرد که نیازی به بودجه اولیه نخواهند داشت.
یکی از اصول اولیه و مهم برند سازی طراحی و ساخت نشانه است. از غارهای آلتامیرا اسپانیا گرفته تا داغ زدن احشام توسط دامداران و حالا نشانه های مدرن زندگی مدرن، همه برای ثبت بخشی از خود بر آنچه به عنوان دارایی و مایملکشان بوده است، تلاش کرده اند. لوگو یا نشانه ها در زندگی روزمره، پیشاپیش ما حرکت می کنند. آن ها به مثابه یکی از پرقدرت ترین بازوهای تبلیغات، هیچ گاه از دنیای تجارت کنار گذاشته نشده اند. در پست امروز روزرنگ مجموعه نشانه های « ائلمان محمدتقی دوست» را خواهید دید که در موضوعات مختلف و ژانرهای گوناگون طراحی شده اند.
« نایک سندتون» نخستین شریک « نایک» زنانه در قارهی آفریقا است که دارای خدمات سفارشی، برنامه هفتگی و رویدادهای طراحیشده است. « دانیل تینگ چونگ» از طرف نایک مأمور شد که دو نقاشی دیواری شیشهای را برای فروشگاه منحصر به فرد آنها طراحی کند، یکی از آنها مختص زنان و دیگری مختص مردان. این دیوارنگارهها نه تنها آثاری هنری بودند بلکه بر روی دستمال کاغذیهایی که برای بستهبندی پوشاک و کفشهای نایک مورداستفاده قرار میگرفتند، هم چاپ شدند. بخش دیگری از پروژه ایجاد مفهومی برای قسمت سقف بود که او کفش فیری ران ۳ را که از سقف بیرون زده بود، طراحی کرد. دانیل تینگ چونگ در سال ۱۹۸۷ در کیپتاون آفریقای جنوبی به دنیا آمد و تحصیلاتش را در رشته طراحی گرافیک ادامه داد. او بهعنوان یکی از استعدادهای خلاق کیپتاون شناخته می شود و تا به حال فرصت همکاری با برندهای بینالمللی معتبری همچون « نایک»، « نیویورک تایمز» و « رد بول» را داشته است. با روزرنگ همراه باشید تا بخش هایی از این پروژه را ببیند.
« هر سال با نزدیک شدن به ایام نمایشگاه تلکام در اوایل مهر ماه شرکت های گوناگون به طراحی آرت ورک هایی برای یادآوری قدمت، کیفیت و اطلاع رسانی سرویس های جدید خود به مخاطبانش می پردازند. امسال نیز شرکت مخابرات تهران با شعار “همه جا با شما” این اجازه […]
بشر توانایی ساختن و خلق کردن دارد، نتیجه این خلاقیت را پیرامون خود میبینیم. افراد خلاق میتوانند ارتباطی عاطفی بین شرکتها و مشتریان آنها، محصولات و کاربران، فیلمها و مخاطبان، موزیکها و شنوندگان به وجود آورند و مفاهیم و احساسات را به خوبی به کار برند. با این وجود معمولاً افراد خلاق درآمد کمتری نسبت […]
مراحل خلق یک بنر تبلیغاتی با ایجاد یک پیام قوی شروع میشود. کپیرایت یا متن، بخش اصلی تبلیغات بنری است و در بعضی موارد مهمترین قسمت […]
طبق آماری که از بررسی فروش بزرگترین پیتزافروشی زنجیرهای در انگستان انجام شده است، نزدیک به ۹۶درصد از سفارشات پیتزا دومینو بصورت دوتایی یا جفت بوده […]
Embaré یکی ازبزرگترین شرکتهای تولیدکننده فرآورده های لبنی در برزیل است. نام این شرکت در زبان بومی برزیلی به معنی “درخت خوشمزه” است. آنها به تازگی […]
لوگو، برند شما نیست. هویتتان هم نیست. طراحی لوگو، طراحی هویت و برندسازی هر کدام وظیفهای بر عهده دارند که همگی در کنار هم تصویری از […]
استودیوی The Hardy Boys و شرکت THB Disturbance به همراه کمپانی مواد غذایی The Fair Food Co در پی یافتن راه حلی پایدار برای بسته […]
هنر گرافیک با برخورداری توامان از دو وجه بارز خود می تواند رسالتش را به انجام برساند: ۱ وجه هنری ۲ وجه رسانه ای یک پیام تبلیغاتی که محصول مکالمات، اندیشه ها و ملاحظات متعدد و پیچیده ای است، تنها بر دو بال «هنر» و «رسانه» می تواند جامعه هدف را متوجه خود سازد. علاوه […]
از دور شبیه گلو مرغ های مینیاتورهای قدیم ایرانی بود، در واقع حواشی سفید طرح باعث شد که بیشتر از همیشه توجهم به مرکز آگهی جلب شود ولی به حال نزدیک رفتم تا دقیقتر متوجه شوم که طرح آگهی متعلق به کدام شرکت و سازمان است. بالاخره لوگوی بزرگ بانک آینده بالای طرح نمایان شد، علاوه بر لوگو، شعار " آینده روشن است" نیز بزرگ در آگهی خودنمایی میکرد. به نظر طراح اسلوگان آگهی شعاری را به منظور وصف حال آینده بانک به نگارش درآورده بود. بانک آینده روزهای شلوغی را در حوزه تبلیغات پشت سر میگذارد. بیلبوردهای این بانک یکی پس از دیگری در سطح شهر اکران میشود و مخاطبان در معرض پیامهای تبلیغاتی مختلف این بانک قرار میگیرند. در ادامه طرح اخیر بانک آینده را از دو جنبه شعار و طرح گرافیکی مورد ارزیابی قرار دادهایم که در این راستا گفتگوی فرصت امروز را با دوتن از کارشناسان این حوزه میخوانید. شعاری زیبا که مخاطب را به فکر نمی اندازد رضا اسلامپناه که سابقهی طولانی در عرصه طراحی تگلاین و اسلوگان دارد، درباره شعار آگهی محیطی بانک آینده میگوید: همانطور که از شکل و شمایل این آگهی محیطی برداشت میشود، بانک آینده آن را با هدف جایگاهسازی برند خود طراحی و اکران کرده است و به نظر قرار است؛ شعار " آینده روشن است" از این پس به عنوان تگ لاین یا شعار اصلی سازمانی این بانک استفاده شود. اگر به سایت این بانک و بخش درباره ما، مراجعه کنید متوجه صحبتهای من خواهید شد. معمولا تگلاین؛ یا چکیدهای از بیانیه جایگاهسازی برند است یا ایدئولوژی و فلسفه برند را معرفی میکند و یا قول و قراری است که برند با مخاطب خود میگذارد. به نظرم این تگلاین توسط خود مسئولین بانک انتخاب شده و فرد متخصصی در روند انتخاب و نگارش آن نقشی نداشتهاست. در حال حاضر این موضوع به یک شیوه عمومی تبدیل شده و اکثر مواقع سازمانها با این موضوع برخورد غیرحرفهایی میکنند. به هرحال هر فردی در برخورد اول با شعار بانک آینده حس مثبتی دریافت میکند. تک تک واژههای این شعار؛ بارمعنایی نسبتاً مثبتی دارند ولی تمرکز اصلی برروی کلمه روشن است که در این شعار به معنای واضح و آشکار بکار رفته است. با اینکه معنی شعار مثبت است ولی به نظرم مخاطب را به فکر و تامل وا نمیدارد و اگر اینکار را بکند مخاطب چه برداشتی باید داشته باشد؟ برای مثال اگر منظور از آینده نام بانک است، آمدن کلمه روشن بعد از آن چه معنایی دارد؟ آیا قرار است از این به بعد شعبات این بانک را پرنور و روشن ببینیم؟ و یا بانک برنامههای دیگری را در نظر گرفته است؟ به هرحال باید شعار مخاطب را وادار به فکر کردن کند مانند: شعار بانک شهر نیویورک که به مشتریان میگوید: "شهر هرگز نمیخوابد". این بانک؛ از اولین بانکهایی بود که دستگاههای ATM را با دسترسی شبانهروزی راهاندازی کرد. نکته جالب این است که این شعار لقب شهر نیویورک نیز هست؛ نیویورک به شهری که هرگز نمیخوابد، مشهور است و این بانک به خوبی از تگلاین خود برای ایجاد وجه تمایز با رقبایش بهره برده است. درحالی که شعار بانک آینده؛ اشاره به موضوع خاصی نمیکند. وقتی برندها میخواهند از نام خودشان در تگلاین و یا اسلوگان استفاده کنند، باید به معنایی که در ذهن مشتری ایجاد میشود، فکر کنند. استفاده از تکنیکهای ادبی در شعارنویسی خوب است ولی باید بهجا استفاده شود و هدف طراح آن، تنها زیبایی شعار نباشد. تگلاین باید ساده و رو راست با مشتری صحبت کند، علاوه برسادگی باید معنای عمیقی نیز داشته باشد. علاوه بر طراحی تگلاین؛ روش استفاده و محل قرار گیری آن در رسانههای گوناگون نیز اهمیت بسیار دارد. آینده ای که مبهم است اسلام پناه درباره ابهامی که در شعار بانک آینده وجود دارد، میگوید: همگی میدانیم که هویت بصری بانک آینده نشات گرفته از هویت بصری بانک تات است. در واقع همه مخاطبان این ارتباط را میدانند و تقریبا اکثر شعب بانک تات تبدیل به شعب بانک آینده شدهاند. حال مشتری مطمئنا بادیدن شعار بانک آینده یاد گذشته بانک تات می افتد. آیا درخششی در عاقبت بانک تات که حال به بانک آینده تبدیل شده، به چشم میخورد؟ اگر یک بررسی کوچک کنید، چنین برداشت خواهید کرد که آینده این بانک نیز ممکن است مانند بانک تات شود. این بانک آینده درخشانی در گذشته نداشته و آینده این بانک نیز قطعاً برای همه مبهم است و جالب این است که از روشن بودن آینده در شعارش به مخاطب گفته است. مردم ما آگاه هستند و به خاطر حساسیتهایی که دارند، خیلی دقیق اخبار اقتصادی را دنبال میکنند، انحلال بانک تات و آینده مبهم بانک آینده تقریباً برای همه مشخص است. به همین خاطر انتخاب این شعار ریسک بزرگی برای این بانک به نظر میرسد. البته بانک آینده قبل از این تگلاین در طرحهای قبلی از اسلوگانهای خوبی استفاده کرده بود ولی گویا به یکباره تصمیم گرفتهاند کپیرایتر خود را کنار گذاشته و مسئولین بانک خودشان دست به قلم شدهاند. طراحی تگلاین کارهرکسی نیست، لطفا وارد نشوید این کپیرایتر باسابقه میگوید: در کشور ما متاسفانه هر کسی، هرشغلی که دارد در کنارش شاعر هم هست، به همین خاطر سازمانها به راحتی میگویند: مگر طراحی اسلوگان و تگلاین چه سختی دارد که آن را به دیگری بسپاریم؟ وقتی مدیران سازمان به این مرحله از تفکر میرسند، دست به کارشده و شروع به خلق شعار سازمانی خود میکنند و بعد شعار سازمانی بانک آینده نتیجه آن میشود. شعاری که صحت و سلامت آن در هالهایی از ابهام است. برای طراحی تگلاین و اسلوگان دانش ادبیات گرچه لازم است ولی کافی نیست، این حرفه یک کار تخصصی و کارشناسی است و بلد راه میخواهد. فردی که طراحی تگلاین میکند، باید به دانش تبلیغات و ادبیات تبلیغ مسلط باشد با جامعه شناسی برای شناختن گروه هدفش آشنایی داشته باشد و با بکارگیری دانش و تجربهاش بر اساس استراتژی مناسب اقدام به اینکار کند. در ایران مجموعا 10یا 20 کپی رایتر حرفهایی وجود داردکه 70 میلیون نفر رقیب این تعداد اندک هستند. البته دراین باره باید به خیلیها خرده گرفت. مشخص کردن قیمت برای کار کپی رایترها درحیطه وظایف گرافیستها نیست اسلام پناه درباره وضعیت فعلی کپیرایترها در ایران میگوید: باید نقدی به انجمن صنفی طراحان گرافیگ نیز کرد که در تعرفه جدید خود برای نوشتن اسلوگان و تگ لاین قیمت تعریف کردهاند؛ مگر این کار در حوزه طراحان گرافیک است که برایش نرخ مشخص میکنند؟ بسیاری از طراحان گرافیک فعال در کشور ما هنوز به علم تبلیغات مسلط نیستند، حال شاید میان این افراد کسانی باشند که برحسب علاقه مطالعه آزاد کرده باشند. معمولا بصورت آکادمیک به طراحان گرافیک علم بازاریابی و فروش آموزش داده نمیشود. این درحالی است؛ کسی که اقدام به طراحی تک لاین میکند، باید کامل به مباحث آکادمیک برندسازی واقف باشد. اتفاق عجیب در تعرفه؛ بهای این انجمن است که قیمت طراحی اسلوگان و تگلاین را یکی تعیین کردهاست. این موضوع کاملا مشخص کننده؛ غیرکارشناسی بودن این اقدام انجمن طراحان گرافیک است. خود درمانی نکنید اسلامپناه در پایان میگوید: جالب است که کارفرماها و صاحبان کسب و کار، هزینههای کلانی را برای خرید رسانه متقبل میشوند ولی حاضر نیستند برای خلق و تولید محتوای این رسانهها هزینه کنند. هزینهی پخش آگهی تلویزیونی و یا اجاره یک بیلبورد قابل مقایسه با دستمزد یک تیم حرفهایی نیست. وقتی کارفرمایان برای محتوای تبلیغاتشان هزینه نمیکنند، به راحتی بودجه رسانه خود را به هدر می دهند. آنها محتوایی را به نمایش می گذارند، بدون اینکه اثربخشی آن را بسنجند. چنین مواقعی نه احساسی در مخاطب ایجاد می شود نه او را برای خرید یا استفاده از کالا و خدماتی تحریک میکند و نه او را نسبت به برند مربوطه وفادار میکند. گاهی به شخصه ماهها برای طراحی یک تگلاین زمان می گذارم تا یک شعارسازمانی مناسب و ماندگار خلق کنم، درحالی که بسیاری از کارفرمایان، طراحان یا شاعران همه فن حریف، یک روزه و دورهمی به یک شعار میرسند که نتیجه آن وضعیت فعلی ادبیات تبلیغ در کشور ماست. ایدهایی که به سختی کشف میشود علی قسمتی، طراح ارشد گرافیک که سابقه طولانی در طراحی آگهیهای تبلیغاتی دارد، درباره آگهی محیطی بانک آینده میگوید: به نظرم مباحث زیادی را میتوان درباره تک آگهی بانک آینده مطرح کرد ولی مهمترین آنها عدم هماهنگی میان اسلوگان و طرح گرافیکی آگهی است. چون من که مدتها دراین حرفه هستم، بعد از کلی کلنجاررفتن و فکر کردن تازه متوجه شدم که طرح وسطی در آگهی از طرح وسط اسکناس پانصد تومانی برگرفته شده است. درواقع شعار" آینده روشن است" هیچ کمکی به من که مخاطب این طرح هستم، برای درک و فهمیدنش نکرد. علاوه براین هیچ المانی در طرح آگهی؛ یادآور کلمه روشن در شعار نیست. معلوم نیست که چرا در شعار به کلمه روشن اشاره و برروی کلمه آینده تاکید شده است. به هرحال با توجه به شرایط آگهی و سرعت درک آن توسط مخاطب همچنان شعار گنگ و نامفهوم است. به نظر طراح این آگهی نیز خواسته از شیوه مابقی طراحان آگهیهای بانکها یعنی مینیمال که این روزها بسیار دیده میشد؛ استفاده کند ولی طرح گویای این موضوع نیست حتی مردمی که این روزها پول درآوردن برایشان دغدغه شده نیز به سختی میتوانند، تشخیص دهند که طرح برگرفته از اسکناس است. درآگهی مشخص نیست که آینده بابت چه موضوعی برای مشتریان این بانک روشن است، آیا قرار است، وام ویژه ایی ارائه کند یا اینکه سود بانکی خاصی به مشتری بدهد به هرحال باید روشن بودن به گونهایی در طرح نشان داده شود. قسمتی درباره مباحث فنی گرافیک طرح میگوید: با تمام توصیفاتی که کردم، وقتی وارد مباحث فنی طرح آگهی بانک آینده میشوم، اوضاع تغییر میکند. ترکیب بندی این آگهی مناسب و به جا استفاده شده است. شعار از لحاظ شکلی خوب و جاگذاری جالبی در طرح دارد، رنگبندی و الگوی هویت سازمانی بانک در طرح به درستی بکار رفته است. بطورکلی به نظرم از لحاظ بخش نرمافزار گرافیکی نمیتوان به آن ایرادی گرفت و طراح از این لحاظ حرفهایی عمل کردهاست. برای مثال در طراحی گرافیک گاهی بخش سفید برای تمرکز بیشتر مخاطب به موضوع اصلی استفاده میشود که در این طرح نیز بکار رفتهاست. این روش برای آگهیهای تبلیغاتی مناسب است چون مخاطبی که با سرعت زیاد از کنار طرح میگذرد، نهایتا چشمش به المان اصلی متمرکز میشود، فضای سفید اطراف آگهی به چشم مخاطب آرامش میدهد. به نظرم هرجایی این تکنیک استفاده شود، بجا و درست است، مگر علت خاصی در پس آن وجود داشته باشد که طراح سراغ آن نرود. این طراح گرافیک در ادامه میگوید: مشکل اصلی طرح به بخش استراتژیک آن برمیگردد و مشکل همان است که ابتدای صحبتهایم گفتم؛ یعنی همخوان نبودن شعار و تصویر آگهی. شعار؛ دراین آگهی آنقدر ذهن مخاطب را برای رسیدن به یک مفهوم درگیر میکند که دیگر وقت رسیدن به طرح آگهی نمیماند که بخواهد ارتباط این دو را باهم بسنجد. طراح اگر از الگوها و خطوط هندسی که در اسکناسهای ایرانی وجود دارد، استفاده میکرد، مخاطب را راحتر به هدف مورد نظرش هدایت میکرد. درحالی که تصویر نهایی در نگاه اول؛ ذهن را به یاد طرح گل و مرغ سنتی مینیاتورهای ایرانی میاندازد. اگر من نیز لوگوی بانک را نمیدیدم برای کشف طرح اسکناس تلاشی نمیکردم. به هرحال شاید ایدهاولیه این طرح آگهی خوب بوده ولی نحوه برخورد با آن به درستی انجام نشده است. امکان دارد؛ این طرح برای برندینگ بانک آینده باشد و در طرحهای بعدی تکمیل شود ولی طرح حال حاضر گواه این موضوع نیست و هیچ کششی برای دنبال کردن مخاطب در آینده ایجاد نمیکند. بااینکه طرح خوب است ولی مخاطب را برای دنبال کردن؛ تشنه خودش نمیکند و همین موضوع زحمت طراح را از بین میبرد.
گفت و گوی مجید دوختهچی زاده با استاد کامران کاتوزیان. استاد کامران کاتوزیان در مصاحبهای گرم و صمیمی از زندگی حرفهای و دوران تحصیلاش سخن گفته است.
طراحی کمپین تبلیغاتی برای نوشیدنی Sloche توسط Havas Worldwide Canada
با اینکه صنعت تبلیغات و گرافیک تبلیغاتى در ایران عمر درازى دارد و بخش زیادى از طراحان در زمانهاى مختلف درگیر این حیطه بوده و هستند؛ اما یافتن کسانى که بتوانند هنر گرافیک و صنعت تبلیغات را به خوبى به هم گره زده و نتیجه مطلوبى کسب کنند، کار ساده اى نیست. در این میان، گرافیک تبلیغاتى نیز آنچنان که باید مورد توجه واقع نشده؛ در حالى که...
تیم تادِر (Tim Tadder) عکاس و طراح آمریکایی که عمده فعالیت هایش در زمینه عکاسی تبلیغاتی است در یکی از پروژه های خود برای کمپانی نایک، مجموعه عکس هایی را خلق کرده است که محصول جدید نایک را منحصر به فرد جلوه می دهد. این عکس ها برای یکی از مدل های عینک آفتابی بنام Nike Vision گرفته شده که در روز عرضه این محصول بر روی سایت و بیلبوردها مورد استفاده قرار گرفت. عنوان این مجموعه “چشمان شما تکامل یافته اند” است.